پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150628
برنامه هسته اي ايران را جرج بوش هم نتوانست نابود کند/اقدام نظامي عليه تأسيسات هسته اي ايران،آنها را در اين زمينه مصمم تر خواهد کرد
تاریخ انتشار : 1393/12/07 09:10:25
نمایش : 995
روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز با اشاره به توان هسته اي ايران خطاب به منتقدين توافق احتمالي هسته اي نوشت برنامه هسته اي ايران متوقف شدني نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مهر،روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز با اشاره به موفقيت هاي حاصل شده در مذاکرات هسته اي اخير در ژنو نوشت: ايران و قدرت هاي جهاني در آستانه دستيابي به يک توافق هسته اي هستند که برنامه هسته اي ايران را براي مدتي محدود مي کند.

اين روزنامه مي نويسد: بعد از مدت ها پيشرفت هاي کم در مذاکرات هسته اي اينبار به نظر مي رسد که طرفين در ژنو خواهند توانست تا ماه مارس درباره چارچوب توافق هسته اي نهايي در ماه ژوئن به توافق برسند هر چند اين موضوع هنوز قطعي نيست.

در ادامه نويسنده به ويژگي توافق احتمالي پرداخته و مي نويسد: در صورت اين توافق محدوديت هايي بر برنامه هسته اي ايران اعمال خواهد شد تا ايران نتواند به سلاح هسته اي در زمان کوتاه دست يابد اما حق هسته اي ايران براي تامين سوخت نيروگاه هايش براي توليد برق و مصارف پزشکي از بين نخواهد رفت و اين امکان وجود خواهد داشت تا دانشمندان ايراني دستاوردهاي خود در عرصه هسته اي را که در طول 60 سال به دست آورده اند حفظ کنند.

در ادامه نويسنده با اشاره به ديدگاه شماري از منتقدين توافق احتمالي در کنگره آمريکا که خواهان توقف کامل برنامه هسته اي ايران هستند، مي نويسد: اين خواسته آنها قابل دست يافتن نيست. جورج بوش در سال 2003 که ايران فقط چند ده سانتريفيوژ داشت نتوانست اين کار را بکند امروز بعد از گذشت 12 سال که ايران 19 هزار سانتريفيوژ در اختيار دارد اين کار به مراتب سخت تر است.

نويسنده در ادامه مي نويسد: حتي اقدام نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران فقط مي تواند چند سالي دستيابي ايران به تسليحات هسته اي را عقب بياندازد ولي ايراني ها را در اين زمينه مصمم تر خواهد کرد و سرعت فعاليت هاي هسته اي ايران را بالاتر خواهد برد و موحب تشديد تنش ها در منطقه خواهد شد.

انتهاي پيام/م

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html